Skov & Landskab | |||||||||||||
Tidligst mulig placering | |||||||||||||
Varighed | 1 semester | ||||||||||||
Pointværdi | 9 (ECTS) | ||||||||||||
Kursustype | Fælleskursus . | ||||||||||||
Eksamen | mundtlig eksamen med hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: 13-skala, intern censur Beskrivelse af eksamen: Eksamensdatoer: | ||||||||||||
Rammer for undervisning | Forelæsninger: 1/2 skemamodul pr. uge Øvelser: 8 timer pr. uge | ||||||||||||
Blokplacering | E3, efterår I modul E3 forelæses kun torsdag Øvelser torsdag 11-17 og onsdag 13-16 | ||||||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||||
Anbefalede forudsætninger | 115428 Landskabsplanlægning & tegning | ||||||||||||
Kursets målsætning | |||||||||||||
Kursets formål er at give den studerende forståelse for byens dynamik, struktur og arkitektur og kendskab til de plantyper, der anvendes i styringen af byens udvikling og omdannelse. Det er et yderligere formål, at der skal opnås en vis erfaring i udformning af et byområde. | |||||||||||||
Kursusindhold | |||||||||||||
I forelæsningsform præsenteres: Dynamikforløbet i byers udvikling og omdannelse - historisk, teoretisk og konkret. Planlovssystemet beskrevet gennem konkrete eksempler. I øvelserne bearbejdes et større byområde, der giver erfaring med overordnet strukturering af et byområde, detaljeret udformning af et delområde samt tilhørende udarbejdelse af lokalplanforslag eller rammebestemmelser til kommuneplanen. Kurset betoner specielt, hvordan der arbejdes med planlægningsproblemer som arkitektoniske objekter i den store skala. | |||||||||||||
Undervisningsform | |||||||||||||
De studiemæssige mål søges opfyldt gennem forelæsninger og øvelser. | |||||||||||||
Litteraturhenvisninger | |||||||||||||
Nærmere besked ved forelæsningerne. | |||||||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||||||
Dennis Lund, dl@mgarkitekter.dk, Center for Skov, Landskab og Planlægning/Parker og Urbane Landskaber, Tlf: 3528 | |||||||||||||
Studienævn | |||||||||||||
Studienævn NSN | |||||||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||||
| |||||||||||||