Forest & Landscape | |||||||||||||
Earliest Possible Year | |||||||||||||
Duration | 1 semester | ||||||||||||
Credits | 9 (ECTS) | ||||||||||||
Course Level | Joint BSc and MSc . | ||||||||||||
Examination | oral examination Aid allowed Description of Examination: 13-point scale, internal examiner Description of Examination: Dates of Exam: | ||||||||||||
Organisation of Teaching | Forelæsninger: 1/2 skemamodul pr. uge Øvelser: 8 timer pr. uge | ||||||||||||
Block Placement | E3, efterår I modul E3 forelæses kun torsdag Øvelser torsdag 11-17 og onsdag 13-16 | ||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||
Optional Prerequisites | 115428 Landscape Planning & Design | ||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||
Kursets formål er at give den studerende forståelse for byens dynamik, struktur og arkitektur og kendskab til de plantyper, der anvendes i styringen af byens udvikling og omdannelse. Det er et yderligere formål, at der skal opnås en vis erfaring i udformning af et byområde. | |||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||
I forelæsningsform præsenteres: Dynamikforløbet i byers udvikling og omdannelse - historisk, teoretisk og konkret. Planlovssystemet beskrevet gennem konkrete eksempler. I øvelserne bearbejdes et større byområde, der giver erfaring med overordnet strukturering af et byområde, detaljeret udformning af et delområde samt tilhørende udarbejdelse af lokalplanforslag eller rammebestemmelser til kommuneplanen. Kurset betoner specielt, hvordan der arbejdes med planlægningsproblemer som arkitektoniske objekter i den store skala. | |||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||
De studiemæssige mål søges opfyldt gennem forelæsninger og øvelser. | |||||||||||||
Course Litterature | |||||||||||||
Nærmere besked ved forelæsningerne. | |||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||
Dennis Lund, dl@mgarkitekter.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Unit of Landscape, Phone: 3528 | |||||||||||||
Study Board | |||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||
| |||||||||||||