Forest & Landscape | |||||||||||||
Earliest Possible Year | |||||||||||||
Duration | 1 semester | ||||||||||||
Credits | 6 (ECTS) | ||||||||||||
Course Level | MSc | ||||||||||||
Examination | evaluation of project report Aid allowed Description of Examination: 13-point scale, internal examiner | ||||||||||||
Organisation of Teaching | Forelæsninger: 1/2 skemamodul pr. uge Øvelser: 8 timer pr. uge | ||||||||||||
Block Placement | Esup, efterår Forelæsninger og øvelser tirsdag og fredag 8-12.30 | ||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||
Optional Prerequisites | 115428 Landscape Planning & Design 085518 Landscape Technique | ||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||
Kursets formål er at sætte de studerende i stand til at bygge og anvende digitale 3D-bymodeller, samt præsentere digital projektinformation. I kurset udnyttes det digitale medies muligheder for at kombinere pixel- og vektorbaserede data med tekst og animation af en 3D-model. | |||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||
IT anvendes i stigende omfang til visualisering af rumlige sammenhænge, og det er der flere grunde til. Dels arbejder studerende og praktiserende landskabsarkitekter stadig mere med IT ved projektering, dels udvikler teknologien sig voldsomt inden for dette område. I takt med at det øvrige projektmateriale, som tekstbilag, registreringer (fx billeder), analyser, planforslag mv. foreligger i digital form stiger behovet for at kunne præsentere sine data på denne måde. Det kan både være som en støtte til mundtlige projektfremlæggelser, som web baserede præsentationer eller en kombination af disse. Forståelse for rumlige sammenhænge og præsentation af rumlig information vil i de fleste tilfælde være en vigtig del af en landskabsarkitekts projekt. Der vil derfor blive lagt særlig vægt på, fremstilling af 3D modeller på by- og bebyggelses niveau til analyse og visualisering af konkrete forslag. Emner der gennemgås er: - Billedbehandling og www - Rumlig modellering, volumener, belysning og overflader - Rumlig modellering, skygger og gennemsigtighed - Rendering med billeder som baggrund - Principper for design af hjemmesider - Præsentation af 3D-rum på en hjemmeside - Digitalt materiale som støtte til mundtlig fremlæggelse | |||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||
Kurset er delt i to perioder. Den første er lærerstyret og bygget op omkring en serie forelæsniger, der introducerer de forskellige digitale muligheder. I øvelser afprøves disse. I den anden periode gennemfører de studerende enkeltvis eller i tomands-grupper et selvvalgt projekt under lærervejledning. | |||||||||||||
Course Litterature | |||||||||||||
Learning units på www.novaland.kvl.dk. | |||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||
Ian Jørgensen, iajo@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Unit of Landscape, Phone: 35331779 | |||||||||||||
Study Board | |||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||
| |||||||||||||