Skov & Landskab | |||||||||||||
Tidligst mulig placering | |||||||||||||
Varighed | 1 semester | ||||||||||||
Pointværdi | 6 (ECTS) | ||||||||||||
Kursustype | Fælleskursus | ||||||||||||
Eksamen | bedømmelse af projektrapport uden hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: bestået/ikke bestået, intern censur | ||||||||||||
Rammer for undervisning | |||||||||||||
Blokplacering | 3-ugers kursus januar | ||||||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||||
Anbefalede forudsætninger | 115428 Landskabsplanlægning & tegning | ||||||||||||
Kursets målsætning | |||||||||||||
Formålet er at give den studerende lejlighed til - i et koncentreret kursusforløb - at afprøve forskellige grafiske metoder og hjælpemidler, der kan anvendes til fremstilling af landskabsprojekter med relevans for den grafiske præsentation af projekter og rapporter. | |||||||||||||
Kursusindhold | |||||||||||||
Ved udstillinger af konkurrenceprojekter med præsentation af arkitektur- og landskabsprojekter opleves en stadig udvikling og sofistikering af de grafiske teknikker. Herunder også digital billedbehandling. Kurset henvender sig således fortrinsvis til Ha-studerende og evt. andre med nødvendige forudsætninger. | |||||||||||||
Undervisningsform | |||||||||||||
Kurset forestås dels af faste lærere dels af gæstelærere. Lærerne vil på skift forelæse og stille korte opgaver indenfor hver sin grafiske genre. Resultatet kommenteres af opgavestilleren. Kurset slutter med fremstilling af eget projekt f.eks. forbedring af gammelt projekt. Resultaterne kommenteres og diskuteres. | |||||||||||||
Litteraturhenvisninger | |||||||||||||
Udleveres ved kursusstart | |||||||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||||||
Finn Jørsboe, jorsboe@get2net.dk, Center for Skov, Landskab og Planlægning/Parker og Urbane Landskaber, Tlf: 3528 Gorm Schmidt, arkitekt@gormschmidt.dk, Center for Skov, Landskab og Planlægning/Parker og Urbane Landskaber, Tlf: 3528 | |||||||||||||
Studienævn | |||||||||||||
Studienævn NSN | |||||||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||||
| |||||||||||||