Skov & Landskab | |||
Tidligst mulig placering | 1 | ||
Varighed | 1 semester | ||
Pointværdi | 0 (ECTS) | ||
Kursustype | Bachelorkursus SLing kursus, S&L Nødebo | ||
Eksamen | bedømmelse af deltagelse uden hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: bestået/ikke bestået, intern censur | ||
Rammer for undervisning | |||
Blokplacering | Uden for skemagruppe | ||
Undervisningssprog | Dansk | ||
Kursets målsætning | |||
Introduktionen bidrager til at bringe holdet sammen og sætter fokus på uddannelsens indhold og metoder samt forventninger til studieindsatsen. | |||
Kursusindhold | |||
Den studerende skal ·have viden om uddannelsens principper, pædagogik, faglige spændvidde og praktiske opbygning ·have færdigheder i studieteknik ·opnå bevidsthed om læringsprocesser ·opnå bevidsthed om egen rolle og ansvar for uddannelsen ·opnå bevidsthed om samarbejde og gruppeprocesser Kurset skal sammenføre studenterne fra de to grupper af adgangsbaggrund og introducere til uddannelsen. Kurset løber semestrets 1. uge, og fortsætter som enkeltdage. Følgende elementer indgår i kurset: Præsentation af studenter, lærere m. fl. Præsentation af Skovskolen og de praktiske rammer Arbejde med egen motivation, forventninger og mål Dannelse af studiegrupper Gruppetræning Præsentation af 1. semesters faglige indhold Introduktion af individuelle aftaler om studieudvikling (SUS) Kildesøgning, kildekritik og kildehåndtering Midtvejsevaluering (fokus på læring og gruppeprocesser) Frivilligt tilbud om kurser i studieteknik og læsetræning (evt. i forårssemestret m. mulighed for deltagelse fra flere årgange) | |||
Undervisningsform | |||
Undervisningen foregår i form af gruppeøvelser, diskussioner, tests, foredrag og ekskursioner. | |||
Litteraturhenvisninger | |||
Se lektionsplan. | |||
Kursusansvarlig | |||
Anne-Kristine Sverdrup Lauridsen, akla@life.ku.dk, Skov & Landskab/Skovskolen, Tlf: 35331580 Linda B. Jørgensen, libj@life.ku.dk, Center for Skov, Landskab og Planlægning/Skovskolen, Tlf: 35331599 | |||
Studienævn | |||
Studienævn SLING | |||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||
| |||