Forest & Landscape | |||
Earliest Possible Year | BSc. 2 year | ||
Duration | Outside schedule | ||
Credits | 19 (ECTS) | ||
Course Level | BSc | ||
Examination | Final Examination oral examination Practical Examination Some Aid allowed Description of Examination: 7-point scale, external examiner | ||
Requirement For Attending Exam | 2 stk lokalitetsvurderinger (synopser) | ||
Organisation of Teaching | |||
Teaching Language | Danish | ||
Course Contents | |||
"Anlæg og pleje" er det afsluttende temafag på 1. del og udgør således syntesen på 1. dels kernefag og øvrige studieaktiviteter. Temaet og projektarbejdet bliver hermed et vigtigt rygstød for at kunne benytte virksomhedspraktikken i en målrettet læring. I temaet er der navnlig fokus på behandlingen af de enkelte elementer og de enkelte lokaliteter i skov og landskab. Følgende emner tages op i faget: Forskellige metoder til anlæg og pleje af · skovkulturer og -bevoksninger . læhegn, skovbryn og remiser · vandhuller · rekreative anlæg · juletræer og pyntegrønt · græsarealer · sten- og jorddiger · skovrejsning på agerjord Forskellige metoder til reetablering og pleje af · lysåbne halvkulturer · gamle driftsformer · søer og vandløb · strand,klit · fortidsminder · særligt plejekrævende træer | |||
Teaching And Learning Methods | |||
Undervisnings- og arbejdsformer Undervisningen foregår som holdundervisning, øvelser, ekskursioner og gruppeopgaver. I slutningen af kurset udarbejdes i grupper en synopsis, som er en forudsætning for indstilling til eksamen. | |||
Learning Outcome | |||
Den studerende skal kunne: -beskrive og analysere en dansk skov-, park- eller landskabslokalitets tilstand og målsætning, -vælge, beskrive og analysere hertil svarende anlægs- og plejemetoder | |||
Course Coordinator | |||
Anne-Kristine Sverdrup Lauridsen, akla@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331580 Tyge Wilhjelm Kjær, twk@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331612 | |||
Study Board | |||
Study Committee SLING | |||
Course Scope | |||