Responsible Department | Forest & Landscape | ||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 3 year | ||||||||
Duration | One block | ||||||||
Credits | 15 (ECTS) | ||||||||
Level of Course | SLING courses (Skovskolen) | ||||||||
Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: Eksaminationen foretages individuelt med udgangspunkt i bachelorprojektet. Weight: Bachelorprojektet bedømmes ud fra en samlet vurdering af det skriftlige produkt og den mundtlige eksamen. 7-point scale, external examiner | ||||||||
Block Placement | Blok 4 Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||
Language of Instruction | Danish | ||||||||
Course Content | |||||||||
Bachelorprojektet udarbejdes som et individuelt projekt, på baggrund af en selvvalgt problemstilling inden for rammerne af bachelorprojektets målbeskrivelse. Et hovedkriterium for valg af problemstilling er, at projektet skal svare til, hvad en skov- og landskabsingeniør kan møde i sit professionelle virke. Kursuslederen ved bachelorprojektet kan sætte grænser for valg af geografisk område for projektet, hvis praktiske eller resursemæssige forhold betinger det. Særlige krav til Projektrapportens udformning er beskrevet i projektmanualen på Skov- og landskabsingeniøruddannelsen. | |||||||||
Teaching and learning Methods | |||||||||
Der tilbydes projektvejledning efter indsendelse af projektforslag. Se i øvrigt ovennævnte projektmanual. | |||||||||
Learning Outcome | |||||||||
En skov- og landskabsingeniør skal kunne løse konkrete drifts- og planlægningsorienterede problemer og opgaver stillet af private ejere, konsulenter, virksomheder eller offentlige forvaltninger. Løsningen skal foretages på et fagligt velkvalificeret grundlag. Dette grundlag skal kunne formidles til opgavestilleren. Ved udarbejdelse af bachelorprojektet skal den studerende selvstændigt demonstrere følgende kvalifikationer: . Kunne udvælge, analysere og afgrænse en konkret drifts-, pleje- eller forvaltningsopgave relateret til skov, park eller naturområder i det åbne land. . Kende til faglige termer og begreber knyttet til projektets faglige felt og anvende dem korrekt. . Kunne redegøre for den teori og de metoder, der er relevante i forhold til problemfeltet samt inddrage og anvende denne viden relevant, analyserende og veldisponeret i projektets forskellige faser. . Kunne formulere en problemformulering og opstille en konkret målsætning for opgaven . Kunne udarbejde konkrete fagligt velfunderede forslag til løsning af en forvaltnings-, pleje- eller driftsrelateret problemstilling samt kunne vurdere og diskutere kvaliteten af dette løsningsforslag . Kunne formidle (både mundtligt og skriftligt) løsningsforslaget samt de bagvedliggende faglige analyser og begrundelser på en hensigtsmæssig og veldisponeret måde og ved valg af produkter, der passer til målgruppen. Den skriftlige formidling skal have en sproglig standard, så formulerings- og staveproblemer ikke har betydning for helhedsindtrykket og forståelsen af de faglige budskaber. . Kunne perspektivere et løsningsforslag i forhold til dets anvendelighed og dets værdi i praksis. . Vise evne til nytænkning af metoder og løsninger samt søge viden og inspiration fra erhvervets aktører. . Kunne reflektere over egen læringsproces i projektforløbet | |||||||||
Course Coordinator | |||||||||
Hans Becker-Larsen, hbl@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 353-31592 | |||||||||
Study Board | |||||||||
Study Committee SLING | |||||||||
Work Load | |||||||||
| |||||||||