280015 Design Methods and Digital Tools

Details
Responsible DepartmentForest & Landscape

Earliest Possible YearBSc. 2 year to BSc. 3 year
DurationOne block
 
Credits7.5 (ECTS)
 
Level of CourseBSc
 
ExaminationFinal Examination

written examination


All aids allowed

Description of Examination: Evaluering af det endelige grafiske projektmateriale.

Weight: Projektresultat 100%



7-point scale, internal examiner
 
Requirement for Attending ExamLøbende aflevering af delprojekter
 
Organisation of Teachingforelæsninger, øvelser, diskussioner, præsentationer, individuelt projektarbejde.
 
Block PlacementBlok 2
Week Structure: C
 
Language of InstructionDanish
 
Optional Prerequisites310039 Planning and Design
Minimum et års uddannelse indenfor faget landskabsarkitektur (eller tilsvarende designkompetencer).
 
Restrictions60
 
Course Content
Målet med kurset er, at øve de studerende i forskellige visuelle, metodiske og redskabsmæssige tilgange til arbejdet med landskabsarkitektoniske problemstillinger.
Undervisning i grafiske 2D og 3D redskaber suppleres med indsigt i visuelle repræsentations metoder og designprocesser.

Kurset er bygget op omkring en specifik landskabsarkitektonisk projektopgave der vil være case for udforskning af de forskellige metoder og redskaber der introduceres gennem kurset. Det kan blandt andet være diagrammer, photoshop collager, grafisk opsætning, 3d modellering mm. De enkelte delopgaver udgør en iterativ designproces der tilsammen kulminerer i et afsluttende projektforslag.

Gæsteforelæsere vil eksemplificere hvordan redskaber og metoder til visualisering anvendes som led i designprocessen og til kommunikation af landskabsarkitekturprojekter på tegnestuerne. Teoretiske oplæg vil kredse om det visuelle medie som led i en undersøgelses- og designproces. De studerende vil udvikle forståelse for visuelle mediers designmetodiske aspekter og trænde grafiske kompetencer gennem studier af blandt andet billedkomposition, farvelære, diagram konstruktion mm. Vi vil diskutere forskellige paradigmer indenfor visuel kommunikation i computer visualiseringer fra de fotorealistiske repræsentationer til de mere abstrakte renderinger af landskabsdesignprojekter.
 
Teaching and learning Methods
Kurset er bygget op omkring en landskabsarkitektonisk projektopgave og forskellige grafiske, metodiske, redskabsmæssige tilgange til undersøgelse, udvikling og kommunikation af løsningsforslag. Kurset består af individuelt arbejde med opgaver og af forelæsninger, tutorials, øvelser samt gruppebaserede diskussioner og præsentationer.
 
Learning Outcome
At kunne konceptualisere og visualisere ideer igennem designprocessen er en vigtig kompetence for landskabsarkitekten - både som led i den individuelle designproces og som evne til at dele og kommunikere ideer med andre. Kurset vil fokusere på indsigt i klassiske grafiske metoder og i mestring af grundlæggende redskaber til 2D og 3D visualisering samt i udvikling af de kreative og æstetiske kompetencer.

Viden:

Viden om hvordan forskellige metoder og redskaber kan understøtte designudvikling, kommunikation og visuel repræsentation af landskabsarkitekturprojekter.

Færdigheder:

Grafiske, metodiske, kreative og tekniske færdigheder i at anvende metoder og redskaber igennem skitsering, konceptualisering, design og repræsentation i udarbejdelse af et landskabsarkitektonisk projektforslag.

Kompetencer:

Evne til at omsætte teori, metoder, redskaber og færdigheder præsenteret i kurset til arbejdet med et konkret landskabsarkitektonisk problemstilling. Evne til at skabe tydelig og appellerende grafisk kommunikation af visioner, ideer og processer i et konkret projektforslag.
 
Course Literature
www.lynda.com anvendes som understøttelse til mestring af digitale grafiske programmer.
Øvrig litteratur vil blive offentliggjort på campusnet.



 
Course Coordinator
Richard Andrew Hare, hare@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Unit of Landscape, Phone: 353-31781
 
Study Board
Study Committee NSN
 
Work Load
lectures20
Colloquia0
practicals20
project work90
preparation76

206