Responsible Department | Forest & Landscape | ||||||||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 2 year to BSc. 3 year | ||||||||||||||
Duration | One block | ||||||||||||||
Credits | 7.5 (ECTS) | ||||||||||||||
Level of Course | BSc | ||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination All aids allowed Description of Examination: Evaluering af det endelige grafiske projektmateriale. Weight: Projektresultat 100% 7-point scale, internal examiner | ||||||||||||||
Requirement for Attending Exam | Løbende aflevering af delprojekter | ||||||||||||||
Organisation of Teaching | forelæsninger, øvelser, diskussioner, præsentationer, individuelt projektarbejde. | ||||||||||||||
Block Placement | Blok 2 Week Structure: C | ||||||||||||||
Language of Instruction | Danish | ||||||||||||||
Optional Prerequisites | 310039 Planning and Design Minimum et års uddannelse indenfor faget landskabsarkitektur (eller tilsvarende designkompetencer). | ||||||||||||||
Restrictions | 60 | ||||||||||||||
Course Content | |||||||||||||||
Målet med kurset er, at øve de studerende i forskellige visuelle, metodiske og redskabsmæssige tilgange til arbejdet med landskabsarkitektoniske problemstillinger. Undervisning i grafiske 2D og 3D redskaber suppleres med indsigt i visuelle repræsentations metoder og designprocesser. Kurset er bygget op omkring en specifik landskabsarkitektonisk projektopgave der vil være case for udforskning af de forskellige metoder og redskaber der introduceres gennem kurset. Det kan blandt andet være diagrammer, photoshop collager, grafisk opsætning, 3d modellering mm. De enkelte delopgaver udgør en iterativ designproces der tilsammen kulminerer i et afsluttende projektforslag. Gæsteforelæsere vil eksemplificere hvordan redskaber og metoder til visualisering anvendes som led i designprocessen og til kommunikation af landskabsarkitekturprojekter på tegnestuerne. Teoretiske oplæg vil kredse om det visuelle medie som led i en undersøgelses- og designproces. De studerende vil udvikle forståelse for visuelle mediers designmetodiske aspekter og trænde grafiske kompetencer gennem studier af blandt andet billedkomposition, farvelære, diagram konstruktion mm. Vi vil diskutere forskellige paradigmer indenfor visuel kommunikation i computer visualiseringer fra de fotorealistiske repræsentationer til de mere abstrakte renderinger af landskabsdesignprojekter. | |||||||||||||||
Teaching and learning Methods | |||||||||||||||
Kurset er bygget op omkring en landskabsarkitektonisk projektopgave og forskellige grafiske, metodiske, redskabsmæssige tilgange til undersøgelse, udvikling og kommunikation af løsningsforslag. Kurset består af individuelt arbejde med opgaver og af forelæsninger, tutorials, øvelser samt gruppebaserede diskussioner og præsentationer. | |||||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||||
At kunne konceptualisere og visualisere ideer igennem designprocessen er en vigtig kompetence for landskabsarkitekten - både som led i den individuelle designproces og som evne til at dele og kommunikere ideer med andre. Kurset vil fokusere på indsigt i klassiske grafiske metoder og i mestring af grundlæggende redskaber til 2D og 3D visualisering samt i udvikling af de kreative og æstetiske kompetencer. Viden: Viden om hvordan forskellige metoder og redskaber kan understøtte designudvikling, kommunikation og visuel repræsentation af landskabsarkitekturprojekter. Færdigheder: Grafiske, metodiske, kreative og tekniske færdigheder i at anvende metoder og redskaber igennem skitsering, konceptualisering, design og repræsentation i udarbejdelse af et landskabsarkitektonisk projektforslag. Kompetencer: Evne til at omsætte teori, metoder, redskaber og færdigheder præsenteret i kurset til arbejdet med et konkret landskabsarkitektonisk problemstilling. Evne til at skabe tydelig og appellerende grafisk kommunikation af visioner, ideer og processer i et konkret projektforslag. | |||||||||||||||
Course Literature | |||||||||||||||
www.lynda.com anvendes som understøttelse til mestring af digitale grafiske programmer. Øvrig litteratur vil blive offentliggjort på campusnet. | |||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||
Richard Andrew Hare, hare@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Unit of Landscape, Phone: 353-31781 | |||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||||
Work Load | |||||||||||||||
| |||||||||||||||