Ansvarligt institut | Studieforvaltningen | ||||||||||
English Title | Project in Practice | ||||||||||
Tidligst mulig placering | Kandidat 1.år til Kandidat 2. år | ||||||||||
Varighed | En blok | ||||||||||
Pointværdi | 15 (ECTS) | ||||||||||
Kursustype | Kandidatkursus | ||||||||||
Eksamen | Sluteksamen skriftlig prøve Alle hjælpemidler tilladt Beskrivelse af eksamen: En projektrapport (inkl. engelsk resume, der skal sendes til studenterservice@life.ku.dk) afleveres senest med udgangen af eksamensugen efter den/de blokke, hvori erhvervsprojektet gennemføres. Kravene til rapporten er beskrevet i præsentation på http://www.life.ku.dk/uddannelse/studerende/undervisning/Erhvervsprojekt.aspx Vægtning: Bedømmelse af projektrapport vægtes 100 % bestået/ikke bestået, intern censur | ||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | Aktiv deltagelse i midtvejs-status. | ||||||||||
Rammer for Undervisning | Aktiviteten kan gennemføres fuldtids i én blok eller halvtids over to blokke. Den kursusansvarlige fra det mest relevante institut er vejleder. Den studerende skal deltage aktivt i en midtvejs-status. | ||||||||||
Blokplacering | Blok 1, eller Blok 2, eller Blok 3, eller Blok 4 | ||||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||
Begrænset deltagerantal | Ingen | ||||||||||
Kursusindhold | |||||||||||
Dette er en individuel projektorienteret studieaktivitet, hvis indhold defineres af karakteren af den eller de aktiviteter, som gennemføres hos projektværten og som beskrives i erhvervsprojektaftalen. Rammerne for aktiviteten beskrives kun i overordnede træk her; mere detaljerede beskrivelser kan findes på http://www.life.ku.dk/uddannelse/studerende/undervisning/Erhvervsprojekt.aspx Erhvervsprojektet skal forhåndsgodkendes før gennemførelse - proceduren er beskrevet på ovennævnte hjemmeside. Hvert institut har en formel kursusansvarlig, som er ansvarlig for 1) at vejlede dig i forbindelse med ansøgning om forhåndsgodkendelse, udarbejdelse af samarbejdsaftale med projektværten 2) at give dig konkret faglig vejledning gennem projektperioden, 3) at organisere midtvejsstatus og 4) at bedømme slutrapporten. | |||||||||||
Undervisningsform | |||||||||||
Midtvejs i projektperioden gennemføres en midtvejsstatus. Den konkrete form aftales med den faglige vejleder.Vejledning kan ske i form af personlige møder og/eller som skriftlig udveksling mellem vejleder og studerende. | |||||||||||
Målbeskrivelse | |||||||||||
Alle LIFE-kandidater vil skulle fungere i en professionel ramme, det være sig en virksomhed, institution eller en organisation. De forventninger og krav, der er til LIFE-kandidaterne fra virksomhederne/organisationerne udtrykkes i en helhed af kompetencer, som det kan være vanskeligt for studerende at opnå ved alene at følge kurser og mere traditionelle studieaktiviteter. Et Erhvervssprojekt kan medvirke til udviklingen mod en professionalisering af din kompetenceprofil. De overordnede mål med aktiviteten er at give dig: * Erfaring med at anvende teori og metoder fra studiet i en konkret sammenhæng i en virksomhed/organisation * En bredere indsigt i og forståelse af den erhvervs- og samfundsmæssige sammenhæng, som dit fag/uddannelse indgår i * En forståelse for en arbejdsplads- eller organisationskultur * Erfaring med samarbejde og kommunikation mellem forskellige faggrupper Formålet med slutrapporten er, at du kan dokumentere, at du kan reflektere over anvendelsen af din faglighed i en erhvervsmæssig sammenhæng samt reflektere over din læring. Efter at have gennemført aktiviteten forventes det, at du kan: Viden - redegøre for den specifikke faglige viden, som er nødvendig for at du kan gennemføre forløbet. Det være sig viden du har med dig fra dine forudgående studier såvel som viden du erhverver dig under forløbet - beskrive og forstå strukturer og kultur i en virksomhed/organisation på en sådan måde, at du kan forklare din egen placering og specifikke funktion i den samlede organisation Færdigheder - anvende faglig viden og relevante metoder i en konkret faglig sammenhæng - samarbejde og kommunikere effektivt med både fagfæller og folk fra andre fagområder Kompetencer - demonstrere forståelse af, hvorledes den nyerhvervede viden og de nye færdigheder bidrager til din personlige og professionelle udvikling, samt - reflektere over, hvad du har lært i forbindelse med aktiveringen af den faglige viden du havde med dig ved starten af forløbet. - reflektere over din rolle og funktion i organisationen samt over hvad du konkret har lært gennem dit ophold i den. | |||||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||||
Camilla Volden Van, van@life.ku.dk, Uddannelse og Studerende/Sekretariat for studienævn og uddannelser, Tlf: 353-32093 | |||||||||||
Studienævn | |||||||||||
Studienævn NSN | |||||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||
| |||||||||||