131405 Innovation and Marketing

Details
Responsible DepartmentForest & Landscape

Earliest Possible YearBSc. 3 year
DurationOne block
 
Credits7.5 (ECTS)
 
Level of CourseSLING courses (Skovskolen)
 
ExaminationFinal Examination

written examination

Portfolio Examination


All aids allowed

Description of Examination: 7-point scale, external examiner
 
Requirement for Attending Exam2 obligatoriske afleveringer skal godkendes for at kunne bliver indstillet til eksamen
 
Organisation of TeachingUndervisningen foregår i Nødebo. Hvis du ikke er indskrevet på sling-uddannelsen tilmeldes kurset via mail til pcj@life.ku.dk
 
Block PlacementBlok 2
Week Structure: A
 
Language of InstructionDanish
 
Course Content
. Praktisk introduktion til fagets begreber og problemstillinger gennem leg, improvisation og refleksion.
. Innovation/intrapreneurship/entrepreneurship/iværksætteri
. Kreativitet, idé- og produktudvikling
. Motivation, kommunikation og netværk
. Viden, læring og formidling.
. Viden og innovationsledelse og kultur
. Vision, mission, målsætning, strategi, taktik, plan
. Nøgletal, prognoser,
. Handlingsparametre
. Intern analyse
. Ekstern analyse
 
Teaching and learning Methods
Omdrejningspunktet bliver et gennemgående innovationsprojekt, som du selv er med til at definere og som skal udvikles og markedsføres ved hjælp af fagets værktøjer. Det forventes at du, i projektet, aktivt udnytter, men også udfordrer din viden og kunnen fra uddannelsens øvrige fag. Viden introduceres gennem holdundervisning/oplæg, og forstås gennem diskussioner, gruppearbejde og øvelser. Selvstudie, ekskursioner og evt. gæsteforelæsere, skal understøtte den øvrige undervisning.
 
Learning Outcome
Formålet med kurset er, at den studerende opnår en forretningsmæssig viden og indsigt i de processer, der kendetegner innovation og markedsføring samt færdigheder i at anvende de til faget hørende metoder i relation til uddannelsen og branchen.

Formålet indebærer, at den studerende kan

Videnfeltet
. Redegøre for begreber, metoder og værktøjer indenfor innovation og markedsføring i relation til intrapreneurship, entrepreneurship og iværksætteri


Typer af færdigheder
. Med udgangspunkt i vision, mission og idégrundlag, anvende innovations- og markedsføringsmetoder i relation til den øvrige uddannelse og branchen
. Indsamle og vurdere nødvendige data
. Vurdere teoretiske og praksisnære problemstillinger vedrørende gennemførelse af innovation og markedsføring i relation til branchen.
. Begrunde sine valg af metoder
. Lægge en markedsføringsstrategi på baggrund af vision, mission og målsætninger
. Planlægge og evt. gennemføre en radikal eller incrementel innovation helt eller delvist.
. Gennemføre en intern og ekstern analyse med henblik på markedsføring eller implementering af din idé

Kompetencer
. Dokumentere processen og den deraf opnåede læring mundtligt og skriftligt
. Inddrage viden og kompetencer fra uddannelsen øvrige fag samt perspektivere det tillærte i kurset
. samarbejde og koordinere med andre, samt inddrage andres viden og kunnen, og lader sig inspirere af deres input
 
Course Coordinator
Steen Aagaard Pedersen, sap@rts.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 463-33273
 
Study Board
Study Committee SLING