Responsible Department | Forest & Landscape | ||||||||||||||
Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||||
Credits | 10 (ECTS) | ||||||||||||||
Level of Course | DIPLOM courses (continuing education) | ||||||||||||||
Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: Fremlæggelse af projektrapport og efterfølgende forsvar i relation til problemformulering, datagrundlag og teorier/metoder. Weight: Rapporten 80% Fremlæggelse & forsvar 20% 7-point scale, external examiner | ||||||||||||||
Requirement for Attending Exam | Deltagelse i 4 internater og aflevering af projektrapport | ||||||||||||||
Organisation of Teaching | Modulet afvikles i form af 4 internater af hver 2 dages varighed. I den mellemliggende perioder løses en projektopgave med vejledning | ||||||||||||||
Language of Instruction | Danish | ||||||||||||||
Optional Prerequisites | Man kan starte på diplomuddannelsen med dette modul, men det optimale er forinden at have gennemført uddannelsens obligatoriske moduler: Rs1, Rs2 og Rs3. | ||||||||||||||
Mandatory Prerequisites | Minimum en kortere videregående uddannelse, og minimum 2 års erhverserfaring med den adgangsgivende uddannelse. | ||||||||||||||
Restrictions | 25 | ||||||||||||||
Course Content | |||||||||||||||
Modulet omhandler driftsplanlægning og oprativ planlægning. | |||||||||||||||
Teaching and learning Methods | |||||||||||||||
Studie- og undervisningsformen er tilpasset kursister, der vil videreuddanne sig sideløbende med et fuldtidsjob. Undervisningen er koncentreret på 4 intensive internater af 2 dages varighed. Internaterne består dels af oplæg fra interne og eksterne undervisere og dels af projektvejledning. | |||||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||||
Formålet er at give den studerende kompetence til gennem opstilling og præcisering af problemstillinger, analyse og målbeskrivelser for konkrete grønne driftsopgaver, at udvælge og sammensætte koncepter til optimering og læring ved driftsplanlægning og styring af operativ udførelse. Læringsmål: Viden. Den studerende får på modulet udbygget sit vidensfelt om driftsstyring og skal herom præstere et forståelses- og refleksionsniveau. . Vidensfeltet består af den studerendes anvendelse i sit selvvalgte projekt af teori, metoder og praksis inden for driftsstyring af grønne områder. . Forståelses- og refleksionsniveauet er den studerendes evne til i sit projekt at beskrive/sammenfatte og forstå/reflektere over teorier, metoder og praksis inden for planlægning og styring af driftsprocesser og processernes produkter. Færdigheder. Den studerende skal i sit afsluttende projekt kunne anvende flere af modulets metoder og redskaber samt kunne anvende generelle færdigheder, der knytte sig til beskæftigelse som rådgiver og/eller leder af driftsvirksomhed. Den studerende kan udtrykke sine færdigheder ved at analysere, argumentere, relatere, sammenligne, forklare, vurdere og stille diagnose. . Vurdering og beslutning er en central færdighed i driftsstyring. Den studerende skal kunne vurdere, beslutte og udvælge metoder og teorier i forhold til praksisnære og styringsrelaterede problemstillinger inden for drift af grønne områder. . Formidlingen af sine tilegnede færdigheder skal den studerende kunne håndtere mht. faglige problemstillinger og løsningsmodeller omkring driftsstyring. Færdighederne skal den studerende kunne formidle både skriftligt og mundtligt til et fagligt forum. Kompetencer. Den studerendes personlige og selvstændige anvendelse af sin viden og færdigheder fra modulet skal ses i forhold til handlingsrummet, samarbejde og ansvar samt læring. Den studerende kan f.eks. udtrykke dine kompetencer ved at teoretisere, generalisere, samarbejde (fagligt-tværfagligt), kritisere, anvise styring, igangsætte, perspektivere, tage ansvar, forudsige, bedømme, evaluere og udvikle. . Handlingsrummet angår vidden/bredden i de arbejdsmæssige sammenhænge som typisk konsulent og bygherrerepræsentant og/eller som ledende medarbejder i en entreprenørvirksomhed, hvor færdighederne skal kunne bringes i aktion/udfoldelse i mere eller mindre uforudsigelige og komplekse sammenhænge. . Samarbejde og ansvar angår evne til at indgå i forskellige og tværfaglige samarbejder på forskellige niveauer og med forskellige grader af ansvar for driftsopgaver. . Læring angår evne til at tilegne dig ny viden og færdigheder inden for driftsstyring i mere eller mindre strukturerede og velkendte sammenhænge med mere eller mindre selvstændighed. Den studerende skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i forskellige læringsmiljøer. | |||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||
Karsten Eli Kring, kk@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Unit of Landscape, Phone: 353-31778 | |||||||||||||||
Course Fee | |||||||||||||||
12.400 kr (incl. internat) | |||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||||
Work Load | |||||||||||||||
| |||||||||||||||