Responsible Department | Forest & Landscape | ||||||||||||
Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||
Credits | 15 (ECTS) | ||||||||||||
Level of Course | DIPLOM courses (continuing education) | ||||||||||||
Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: Fremlæggelse af rapport herefter eksamination. Weight: Rapporten 70% Fremlæggelse og forsvar 30% 7-point scale, external examiner | ||||||||||||
Requirement for Attending Exam | Afleveret afgangsprojekt | ||||||||||||
Organisation of Teaching | Modulet afvikles i form af 2 x 2 dages seminarer. Før, i den mellemliggende periode og efter arbejder kursisten med et selvvalgt projekt med vejledning | ||||||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Udenfor blokstruktur | ||||||||||||
Language of Instruction | Danish | ||||||||||||
Optional Prerequisites | Det er en forudsætning for optag på modulet, at kursisten har gennemført uddannelsens obligatoriske moduler (30 ECTS-point efter ny ordning) og tilvalgsmoduler (15 ECTS-point efter ny ordning). | ||||||||||||
Restrictions | 25 | ||||||||||||
Course Content | |||||||||||||
Videnskabsteori, dataindsamling, databehandling, literatursøgningsmetoder samt skriftlig og mundtlig retorik. Endvidere projektvejledning. | |||||||||||||
Teaching and learning Methods | |||||||||||||
Seminarer plus projektvejledning | |||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||
Formålet med afgangsprojektet er, 1. at den studerende dokumenterer kompetence til selvstændigt at omsætte forudgående modulers teori/viden omkring parkvirksomhed til en lokal praksis/handling og gerne set i et generelt perspektiv, 2. at den studerende med udgangspunkt i en virksomhed viser sine erhvervede kompetencer til selvstændigt dels at analysere problemstillinger og reflektere over praksis, og dels at beskrive, formulere og formidle problemstillinger samt interventions- og handlemuligheder, og 3. at problemstillinger, research og løsninger formidles som en rapport, som demonstrerer, at læringsmålene for diplomuddannelserne jf. kvalifikationsrammen for de videregående uddannelser er opnået. Viden. Den studerende har på uddannelsen fået udbygget sit vidensfelt til at lede og rådgive om anlæg og drift og kan herom præstere et forståelses- og refleksionsniveau. 1. Vidensfeltet består af teori, metoder og praksis inden for opgavestyring og opgavedeling ved anlæg og drift af grønne områder. 2. Forståelses- og refleksionsniveauet er den studerendes evne til at beskrive/sammenfatte og forstå/reflektere over teorier, metoder og praksis inden for planlægning og styring af anlægs- og driftsprocesser og processernes input og resultater. Processerne er sammenhængende kæder af aktiviteter, der tilfører værdi til interessenterne. Færdigheder. Den studerende skal kunne anvende metoder og redskaber fra gennemførte moduler samt kunne anvende generelle færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse som bestiller, rådgiver og/eller leder af anlægs- og driftsvirksomhed. Den studerende kan eksempelvis udtrykke færdigheder ved at analysere, argumentere, relatere, sammenligne, forklare, vurdere og stille diagnose og anvise løsningsmuligheder. At stille diagnose vil her sige dels at dokumentere, at det udpegede problem reelt er et problem, og dels at bestemme problemets art. Den studerendes færdighed vil blive aflæst på vurderinger og beslutninger samt formidlingen: 1. Vurdering og beslutning er en central færdighed i parkvirksomhed. Den studerende skal kunne vurdere og udvælge metoder og teorier i forhold til praksisnære og styringsrelaterede problemstillinger inden for anlæg og drift af grønne områder. 2. Formidlingen af færdigheder om styring af anlæg og drift skal den studerende kunne håndtere mht. faglige problemstillinger og løsningsmodeller. Færdighederne skal kunne formidles både skriftligt og mundtligt til et fagligt forum. Kompetencer. Den studerendes personlige og selvstændige anvendelse af viden og færdigheder fra modulerne skal ses i forhold til handlingsrummet, samarbejde og ansvar samt læring. Den studerende kan f.eks. udtrykke kompetencer ved at teoretisere, generalisere, samarbejde (fagligt-tværfagligt), kritisere, anvise styring og teknologi, perspektivere, forudsige, bedømme, evaluere, planlægge og udvikle. 1. Handlingsrummet angår vidden/bredden i de arbejdsmæssige sammenhænge som typisk konsulent og bygherrerepræsentant og/eller som ledende medarbejder i en entreprenørvirksomhed, hvor færdighederne skal kunne bringes i aktion/udfoldelse i mere eller mindre uforudsigelige og komplekse sammenhænge. 2. Samarbejde og ansvar angår den studerendes evne til at indgå i forskellige og tværfaglige samarbejder på forskellige niveauer og med forskellige grader af ansvar for anlægs- og driftsopgaver. 3. Læring angår den studerendes evne til at tilegne sig ny viden og færdigheder inden for styring af anlæg og drift i mere eller mindre strukturerede og velkendte sammenhænge med mere eller mindre selvstændighed. Den studerende skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i forskellige læringsmiljøer. | |||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||
Karsten Eli Kring, kk@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Unit of Landscape, Phone: 353-31778 | |||||||||||||
Course Fee | |||||||||||||
15700 kr | |||||||||||||
Study Board | |||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||
Work Load | |||||||||||||
| |||||||||||||